Gezamenlijk beleid voor opvang en onderwijs

De kracht van De Hoeksche School ligt in de doorgaande ontwikkelingslijn van 0 tot 18 jaar. Vanuit één visie en gedeelde waarden werken kinderopvang, basisonderwijs en voortgezet onderwijs samen aan de ontwikkeling van kinderen.

Integrale kindcentra

Onze visie op doorgaande ontwikkeling krijgt vorm in onze integrale kindcentra (IKC). Een IKC heeft één pedagogisch klimaat en doorgaande leerlijnen. De directeur van het IKC is verantwoordelijk voor het totale beleid. De pedagogisch medewerkers en leerkrachten werken als één team en vullen elkaar aan bij de begeleiding van de kinderen. Zo wordt gebruikgemaakt van verschillende expertises. Ook geeft het rust en duidelijkheid voor kinderen en ouders.

Voortrekker in IKC-vorming

In de Hoeksche Waard is Stichting De Hoeksche School een voortrekker in IKC-vorming. De Hoeksche School heeft in elk dorp één of meerdere openbare basisscholen. Deze zijn vrijwel overal uitgebreid met een voorschoolse kinderdagopvang en/of peuterspeelzaal en buitenschoolse opvang van Stichting De Hoeksche School Kinderopvang.

Beleidsthema’s

Belangrijke onderwerpen binnen ons beleid zijn veiligheid, privacy, kinderopvang, goed materieel en een gedegen klachtenregeling. We houden ons daarbij aan de geldende wetten en voorschriften. Deze staan beschreven in protocollen.