De Hoeksche School heeft 21 locaties voor basisonderwijs. Hier kunnen kinderen op leuke en leerzame wijze ontmoeten, ontdekken en onderzoeken!

Onze IKC’s en scholen

De Hoeksche School verzorgt basisonderwijs op zestien integrale kind centra (IKC), vier basisscholen en één school voor speciaal onderwijs. Op onze locaties is ieder kind van harte welkom.

Veilig en vertrouwd, van babytijd tot eindexamen!

Onze IKC’s bieden kinderopvang en basisonderwijs onder één dak. Zo bieden we je kind, vanaf zijn/haar babytijd tot en met groep 8, een fijne en vertrouwde omgeving om te groeien en ontwikkelen. Dit draagt bij aan een soepele overgang van de kinderopvang of peuterspeelzaal naar de basisschool. Door de samenwerking met onze middelbare scholen, het Hoeksch Lyceum en het Actief College, dragen we ook bij aan een soepele overgang van groep 8 naar de brugklas.

Ontmoeten, ontdekken, onderzoeken

Ontmoeting is de basis voor groei en ontwikkeling. Het sociale leven in de groep is heel waardevol. Hierin leert jouw kind zichzelf kennen in verhouding tot de andere kinderen en zijn/haar omgeving. Wij stimuleren dit, door een veilige plek te bieden waar alles er mag zijn. Tegelijkertijd bieden we jouw kind alle ruimte om op onderzoek uit te gaan, talenten te ontdekken en uit te bloeien tot zelfstandige, positieve mensen.

Diversiteit binnen eenheid

De IKC’s en basisscholen binnen De Hoeksche School hebben elk hun eigen identiteit. Dat vinden wij ook belangrijk, want juist daar zit de kracht van het IKC of de basisschool. Tegelijkertijd vormen alle locaties een eenheid. Als onderdeel van De Hoeksche School staan zij voor onderwijs van hoge kwaliteit. Ook staan zij voor dezelfde waarden, die terug te voeren zijn op ontmoeten, ontdekken en onderzoeken.

Ontdek onze locaties!

Ben je benieuwd welke IKC’s en basisscholen er bij jou in de buurt zijn, en wat ze jouw kind te bieden hebben? Hiernaast vind je een overzicht van al onze locaties. Klik op een locatie voor meer informatie.