De Hoeksche School heeft twee scholen voor openbaar voorgezet onderwijs. Beide scholen bevinden zich in Oud-Beijerland.

Onze middelbare scholen

De Hoeksche School verzorgt openbaar voortgezet onderwijs op twee middelbare scholen in de Hoeksche Waard. Op onze locaties is ieder kind van harte welkom.

Veilig en vertrouwd

Zit jouw kind nu op een IKC of basisschool van De Hoeksche School? Al vanaf groep 7 kan hij of zij kennismaken met het Actief College en het Hoeksch Lyceum. Bijvoorbeeld tijdens een infomarkt in het eigen IKC- of schoolgebouw, maar ook tijdens proeflessen, informatieavonden en open dagen. We besteden veel aandacht aan de goede samenwerking tussen onze IKC’s / basisscholen en onze middelbare scholen. Dat merk je ook aan de sfeer op de scholen. We hanteren allemaal dezelfde normen en waarden. Dit draagt bij aan een soepele overstap van groep acht naar de brugklas. Jouw kind zal zich er snel thuis voelen!

Ontmoeten, ontdekken, onderzoeken

Ontmoeting is de basis voor groei en ontwikkeling. Het sociale leven op school is heel waardevol. Hierin leert jouw kind zichzelf steeds beter kennen in verhouding tot de andere kinderen en de wereld om hem/haar heen. Wij stimuleren dit, door een veilige plek te bieden waar alles er mag zijn. Tegelijkertijd bieden we jouw kind alle ruimte om op onderzoek uit te gaan, talenten te ontdekken en uit te bloeien tot zelfstandige mensen met een positief-kritische houding.

Diversiteit binnen eenheid

Het Actief College en het Hoeksch Lyceum hebben elk hun eigen identiteit. Dat vinden wij ook belangrijk, want juist daar zit de kracht van de school. Tegelijkertijd zijn zij beide onderdeel van De Hoeksche School. Zij geven, passend bij hun identiteit, vorm en inhoud aan de waarden en kwaliteitsnormen waar de stichting voor staat.

Ontdek ‘het Actief’ en ‘het Hoeksch’!

Wil je meer weten over het Actief College en/of het Hoeksch Lyceum? Klik voor meer informatie in het menu hiernaast.