Paasfeest én open dag OBS De Tandem

april 4, 2024

Paasfeest én open dag op OBS De Tandem

De stemming was letterlijk en figuurlijk op z’n paasbest, op donderdag 28 maart bij OBS De Tandem in Oud-Beijerland. De circa tweehonderd leerlingen vierden met elkaar een gezellige paasochtend, met leuke spelletjes en lekkernijen. Tegelijkertijd konden nieuwe ouders sfeer komen proeven tijdens de open dag, die ook gehouden werd.

Al bij binnenkomst was de gezelligheid zichtbaar en voelbaar. Groepjes kinderen liepen van lokaal naar lokaal om vrolijke paasopdrachten uit te voeren. In de grote hal in het midden van de school zochten kinderen naar antwoorden voor de speurtocht, terwijl in de ruimte ernaast fruitsalades en zelfgebakken koekjes werden klaargezet. Intussen huppelden er twee paashazen met mandjes vol eieren in de rondte.

Hart voor elkaar

Jorien Swank, directeur van OBS De Tandem, keek zichtbaar trots en tevreden toe hoe iedereen van de paasochtend genoot. “Weet je wat nu zo leuk is? Elk groepje bestaat uit een mix van kinderen uit groep 1 tot en met 8. Dat werkt verbindend. Kijk maar eens hoe lief en behulpzaam de groten zijn ten opzichte van de jongsten. Ze nemen hen bij de hand of op schoot, ze voelen zich heel verantwoordelijk. Dat is wat we bedoelen met: we hebben hier hart voor elkaar.”

Enthousiast en betrokken

“Het paasfeest is georganiseerd door twee leerkrachten en twee ouders”, vervolgde Jorien Swank. “Met z’n vieren hebben ze alles bedacht en van A tot Z geregeld. Dat hebben ze super gedaan! We zijn dan ook ontzettend blij met zulke enthousiaste collega’s en betrokken ouders. Daar besteden we ook veel aandacht aan. Als leerkracht word je bij ons écht gezien en gehoord. Ook vinden we het fijn als ouders meedenken en meehelpen bij activiteiten. Bij elke activiteit nodigen we alle vaders en moeders uit om zich als vrijwilliger aan te melden. Daar komen altijd positieve reacties op.”

Waarden tot kunst verheven
Tijdens de open dag kregen nieuwe ouders de gelegenheid om kennis te maken met de school, waar tevens een peuteropvang en BSO aanwezig zijn. Jorien Swank: “Aan nieuwe ouders vertel ik altijd waar we voor staan. We bouwen aan een stevige basis en we stimuleren een brede ontwikkeling bij alle kinderen. Dit doen we onder meer met muziek, filosofie en mediawijsheid, maar ook met activiteiten buiten de school. Bijvoorbeeld in samenwerking met het Hoekschewaards Landschap. Waar we ook voor staan, is dat we zien wat elk kind nodig heeft. Zeker ook wat hun sociaal-emotionele ontwikkeling betreft. Verder vinden we het belangrijk dat we van en met elkaar leren, en helder met elkaar communiceren.” De waarden van OBS De Tandem zijn door verschillende kunstenaars in 3D in beeld gebracht. Deze kunstwerken zijn te bewonderen in de hal van de school.

Persoonlijke rondleiding
Ouders die niet in de gelegenheid waren om naar de open dag van OBS De Tandem te komen, zijn van harte welkom voor een persoonlijke rondleiding. Zij kunnen voor een afspraak bellen of e-mailen naar de school.