Hoogwaardig
en eigentijds
openbaar voortgezet onderwijs

De Hoeksche School heeft twee scholen voor voortgezet onderwijs: Het Actief College en het Hoeksch Lyceum.

Voortgezet onderwijs voor ieder talent

De Hoeksche School is een stichting voor openbaar onderwijs in de Hoeksche Waard. Bij ons is iedereen welkom! Op 23 locaties bieden wij basisonderwijs, dalton basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs. Op onze middelbare scholen, het Actief College en het Hoeksch Lyceum, krijgen leerlingen alle ruimte om hun talenten te ontdekken en tot bloei te laten komen.

Kwaliteitsonderwijs

Onze scholen geven onderwijs van hoge kwaliteit. Alle leerwegen van het Actief College en het Hoeksch Lyceum beschikken over het kwaliteitslabel van de onderwijsinspectie. We houden regelmatig tevredenheidspeilingen onder ouders, leerlingen en medewerkers. Zelfevaluatie is voor ons een belangrijk middel om onderwijs van hoge kwaliteit te blijven bieden.

Ontmoeten, ontdekken, onderzoeken

Op onze scholen is iedereen welkom. Ook krijgt iedere leerling de ruimte om te ontmoeten, ontdekken en onderzoeken. Het Actief College en het Hoeksch Lyceum geven hier op passende wijze invulling aan, zowel met het onderwijsaanbod als met de sfeer en cultuur binnen de scholen. Daarbij kunnen leerlingen en medewerkers rekenen op een veilige leer- en werkomgeving.

Samenwerking basisonderwijs

Onze scholen voor voortgezet onderwijs werken intensief samen met onze basisscholen. Leerlingen uit groep 8 van de basisschool gaan geregeld bij het Actief College en het Hoeksch Lyceum op bezoek. Er vindt een warme overdracht plaats van de nieuwe brugklassers. Op deze manier maken we de stap naar het voortgezet onderwijs zo soepel mogelijk voor onze leerlingen en hun ouders.

Locaties voortgezet onderwijs

Het Actief College en het Hoeksch Lyceum zijn beide gevestigd in Beide locaties bevinden zich in Oud-Beijerland. Klik op een locatie voor meer informatie.