IKC De Meerwaarde sluit feestweek af met cadeaus

maart 20, 2024

Theatershows, een springkussen, speurtochten, dj-workshops, skateboardles, een pubquiz, optochten, kraampjes met lekkernijen en nog veel meer. Tijdens de jubileumweek op IKC De Meerwaarde was er elke dag wel iets te beleven, zowel voor de kinderen van de kinderopvang en peuterspeelzaal als de basisschoolleerlingen. De week werd feestelijk afgesloten. Met cadeaus!

IKC De Meerwaarde hield de feestweek vanwege haar 15-jarig bestaan. Maandag 11 maart vond de officiële opening plaats, met liedjes en een heleboel zeepbellen. Op vrijdag 15 maart zat de feestweek erop. “Alles is prima verlopen”, vertelt directeur Marianne de Man van IKC De Meerwaarde. “Alle kinderen en collega’s hebben er zichtbaar van genoten!”

Schoolcadeau en eigen cadeau
Op de laatste dag van de feestweek ontvingen de jongste en oudste leerling van het IKC het schoolcadeau: nieuwe shirtjes voor de sportieve activiteiten waar IKC De Meerwaarde aan deelneemt, zoals de jaarlijkse schoolvoetbal- en korfbaltoernooien. Ook de kinderen zelf kregen een cadeau. De leerlingen van groep 1 tot en met 8 kregen een kleurrijk sporttasje en een bidon. De kinderen van de kinderopvang en peuterspeelzaal kregen een vrolijk rugtasje met een fruitdoosje erin.

Integraal kindcentrum
Het jubileum is tevens een mooi moment om terug te blikken op de ontwikkeling die De Meerwaarde de afgelopen vijftien jaar doormaakte. Marianne de Man: “We staan vanaf dag één voor kwalitatief hoogwaardig onderwijs en zo staan we ook bekend in de regio. Ook hebben we flinke stappen gezet in de vorming van ons IKC. We bieden onderwijs en opvang onder één dak. Als onderdeel van De Hoeksche School werken onze basisschool, ons kinderdagverblijf en onze peuterspeelzaal integraal samen. We werken met gezamenlijke thema’s en activiteiten, en peuters kunnen vanaf 3 jaar en 4 maanden wennen bij de kleuters. Dit draagt bij aan een soepele overstap naar de basisschool. Daarnaast werken we nauw samen met het Hoeksch Lyceum en Actief College. Dit geeft onze leerlingen van groep 8 vertrouwen bij de overstap naar het voortgezet onderwijs.”