Goede samenwerking tussen onze IKC’s/basisscholen en onze middelbare scholen draagt bij aan een soepele overgang van groep acht naar brugklas.

Doorgaande ontwikkelingslijn tot 18 jaar

De kracht van De Hoeksche School ligt in de doorgaande ontwikkelingslijn van 0 tot 18 jaar. Vanuit één visie en gedeelde waarden werken kinderopvang, basisonderwijs en voortgezet onderwijs samen aan de ontwikkeling van kinderen.

Samenwerking basisonderwijs en voortgezet onderwijs

We besteden veel aandacht aan de goede samenwerking tussen onze IKC’s / basisscholen en onze middelbare scholen. Basisschoolleerlingen kunnen vanaf groep 7 op verschillende, laagdrempelige manieren kennismaken met het Actief College en het Hoeksch Lyceum. Daarbij hanteren alle IKC’s, basisscholen en middelbare scholen dezelfde normen en waarden. Dit draagt bij aan een soepele overstap van groep acht naar de brugklas.

Beleidsthema’s

Belangrijke onderwerpen binnen ons beleid zijn veiligheid, privacy, kinderopvang, goed materieel en een gedegen klachtenregeling. We houden ons daarbij aan de geldende wetten en voorschriften. Deze staan beschreven in protocollen.