Samen Positief Aardig Netjes. Hier mag je zijn wie je bent!

Onze school

Het Driespan is een openbare basisschool in het mooie Puttershoek. De school ligt in een groene omgeving met tegenover de school een in 2011 gerealiseerde natuurspeeltuin. Naar onze school komen op schooldagen ongeveer 380 leerlingen. Elke leerling is welkom bij ons. Op Het Driespan mag je zijn wie je bent!

Bij Het Driespan is veel aandacht voor democratisch burgerschap en het individuele kind. Wij bereiden al onze leerlingen goed voor op het voortgezet onderwijs. Hierbij vinden wij het heel belangrijk dat onze leerlingen zich prettig en veilig voelen. Samen met verschillende organisaties voor kinderopvang bieden wij kinderen van peuter tot puber een vertrouwde, leerrijke omgeving!

Naast alle basisschoolvakken is er op onze school veel aandacht voor het programma van De Vreedzame School. Deze dient als leidraad voor ons sociale beleid. De Vreedzame School is een compleet programma voor basisscholen voor sociale competentie en democratisch burgerschap.

Onze school heeft een pedagogische opdracht. De letters in ons logo stralen onze pedagogische opdracht naar de kinderen uit:

• Samen
  • Positief
  • Aardig
  • Netjes

Van belang daarbij zijn: het klassenklimaat, zorg, disciplinering, waarden en normen, burgerschap en het omgaan met diversiteit binnen een democratie.

Kinderopvang

Het Driespan werkt samen met verschillende organisaties voor kinderopvang.

OBS Het Driespan
Singel 3 – 5
3297 BS Puttershoek

telefoon: 078 676 3807
e-mail: info.obsdriespan@dehoekscheschool.nl

Website

Wij nodigen je uit om onze website te verkennen voor meer informatie. Heel graag tot ziens op Het Driespan!