Gezinnen met een laag inkomen kunnen aanspraak maken op de Meedoenregeling en/of het Jeugdfonds Sport en Cultuur.

Financiële ondersteuning voor gezinnen met een laag inkomen

Voor gezinnen met een laag inkomen is niet altijd geld voor schoolreisjes, woordenboeken, een goede fiets of lidmaatschap bij een sportvereniging of muziekschool. Onder bepaalde voorwaarden kunnen zij aanspraak maken op financiële regelingen.

Meedoenregeling

Gezinnen met een laag inkomen, met kinderen tot 18 jaar kunnen gebruikmaken van de Meedoenregeling. Zij kunnen dit aanvragen bij de gemeente. Met de bijdrage vanuit de Meedoenregeling kunnen zij schoolkosten betalen voor hun schoolgaande kinderen. Denk aan een schoolreisje of nieuwe fiets, maar bijvoorbeeld ook een laptop, excursie of tweetalig onderwijs. Hier vind je meer informatie over de Meedoenregeling.

Jeugdfonds Sport en Cultuur

Gezinnen met een laag inkomen, met kinderen van 4 tot 18 jaar, kunnen gebruikmaken van het Jeugdfonds Sport en Cultuur. Zij kunnen dit aanvragen bij de gemeente. Met de bijdrage vanuit het Jeugdfonds Sport en Cultuur kunnen zij (een deel van) het lidmaatschap betalen voor sport- en cultuurverenigingen. Bijvoorbeeld de voetbalvereniging, de theaterclub of de muziekschool. Hier vind je meer informatie over het Jeugdfonds Sport en Cultuur.

Andere regelingen

Wil je weten voor welke regelingen en/of toeslagen je nog meer in aanmerking komt? Kijk dan op de website: ‘Dat geldt voor mij’

Vragen?

Kom je er niet helemaal uit of heb je vragen? Neem dan contact op met Janny Groenenberg. Je kunt haar bereiken per e-mail: j.groenenberg@dehoekscheschool.nl