Sonja Langerak

Numansdorp

Graag wil ik mij aan u voorstellen: Sonja Langerak 63 jaar, wonende in Numansdorp met mijn echtgenoot Alwin, samen hebben wij 3 dochters die inmiddels ons huis hebben verlaten en fijn op zichzelf wonen, onze oudste dochter van 33 jaar heeft samen met haar man een dochtertje van 3 jaar waar ik gastouder voor ben.

Sinds 31 oktober 2008 staat ik als gastouder “Het Tonnetje” ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Ik ben al ruim 25 jaar gastouder en heb nog iedere dag plezier in mijn werk.
De kinderen die ik op maandag, dinsdag en donderdag opvang hebben de leeftijd van 0 tot 4 jaar.
De kinderen voelen zich bij mij thuis en stappen met een vertrouwd gevoel binnen. Dit is voor ouders fijn om te zien.
Als aan het einde van de dag de kinderen nog niet zijn uitgespeeld en aangeven dat ze het liefst nog even willen blijven, dan ben ik een tevreden gastouder!
Ik woon in een wijk met doodlopende straten, er zijn drie speeltuinen in de buurt die ik regelmatig met de kinderen bezoek.
Mijn tuin is ruim opgezet en er is veel binnen- en buitenspeelgoed aanwezig zoals tentjes, wip wap, (loop)fietsjes e.d., maar ook puzzels, boekjes en bouwmateriaal etc.

Ik leer de kinderen normen en waarden en respect hebben voor elkaar. De ontwikkelingsmethode Kiki gebruik ik dagelijks om kinderen te stimuleren in hun sociale, motorische en spraak-taalontwikkeling door het aanbieden van activiteiten gebaseerd op een thema.

Het werken met kinderen met als doel hen een fijne en leerzame dag te bieden om daarna weer tevreden als kind en ouder naar huis te gaan, geeft voldoening in het werk wat ik mag doen als gastouder.

Maandagflexibel
Dinsdagflexibel